Bij het onthaal van het administratief centrum kan je terecht met algemene vragen over de dienstverlening van het gemeentebestuur. Heb je specifieke vragen, dan verwijst de onthaalmedewerker je graag door naar de bevoegde dienst of mandataris.
Je hoeft geen afspraak te maken als je langskomt voor:
- aankopen van afvalzakken.
- gebruik maken van de pasfotocabine.
- afhalen van documenten snelloket.
Vanaf september 2022 kan je tijdens de openingsuren van het administratief centrum aan het snelloket van het onthaal terecht voor een aantal gratis attesten die ook online beschikbaar zijn via MijnDossier. Je kan ze thuis zelf downloaden met je eID of itsme via je computer of je kan langskomen aan het snelloket, dan doet de onthaalmedewerker dit voor jou. Breng je eID + pincode mee.
Het gaat om deze attesten:
- Attest van gezinssamenstelling
- Attest van hoofdverblijfplaats
- Attest van hoofdverblijfplaats met historiek
- Attest van Belgische nationaliteit
- Attest van leven
- Attest van wettelijke samenwoning
- Attest van verblijfplaats met het oog op een huwelijk
- Attest van wijze van teraardebestelling en/of rituelen
- Attest van Belgisch kiezer
- Uittreksel uit de registers
Verder kan het snelloket ook een uittreksel uit het strafregister (het vroegere attest goed gedrag en zeden) en documenten zoals een reistoelating voor minderjarigen afleveren. Je dient hiervoor persoonlijk langs te komen en je eID mee te brengen. Ben je niet zeker of je een afspraak moet maken of je gewoon naar het snelloket kan gaan? Neem dan een kijkje op de website of neem contact op met het onthaal via 015 71 32 71.